Vier het leven!

Vandaag kreeg ik weer een mooie boodschap via Adrie Beyen. Adrie deelt,  iedere maandag op verzoek op twitter, inspirerende teksten uit. De ene keer komen ze van het Levenskunstspel, de andere keer is het Luisteren naar je Ziel. Erg mooie kaarten overigens! Klik hier voor Adrie’s site. Vandaag was mijn boodschap:

Feest: Wanneer vier je feest? Wat brengt een feestgevoel bij je teweeg? Welk feestje is alleen voor jezelf?

Persoonlijk ben ik dol op feestjes, vrienden die komen eten en lol maken. Maar ik doe het te weinig, bedenk ik me net. In mijn studententijd was het hebben van een zonnige dag en nog wat cola in de koelkast al een reden voor een feestje. We hielden een picknick op het fietspad of zaten in de bierkamer van de faculteit tot schoonmaker ons, na een viertal vriendelijke verzoeken, toch met enige drang naar huis stuurde. Feestvieren, plezier hebben en genieten zijn de eenvoudigste manieren om je hartenergie sneller te laten stromen. Natuurlijk is feestvieren heel persoonlijk, net als mediteren overigens. De een vindt  in een kring zitten met bekenden en wat zoute stengels in een bierglas een heel geslaagd feest. De andere voelt pas dat ze leeft als ze een concert van haar favoriete band bijwoont en weer een iemand anders feest het beste als er overheerlijk eten van de partij is. Ieder het zijne natuurlijk!

De meditatie van vandaag is heel simpel. Je gaat je eigen mini-feestje houden! Dat klinkt goed toch? Als je een ervaren feestvierder bent, vier je natuurlijk op je eigen manier. Mocht je behoefte hebben aan meditatie-inspiratie, lees dan de volgende oefening.

Muziekmeditatie

Muziek kan je heel erg raken. Soms komen er tranen in je ogen bij het horen van dat ene liedje. Maar vandaag geen tranen, we gaan feestvieren. Maak een muzieklijst van muziek waar je je intens gelukkig door voelt. Dat kunnen zomerhits die je hoorde in die fantastische vakantie, de muziek die je luisterde tijdens de bevalling van je kind of gewoon je favoriete muziek. Als je er maar echt van houdt. Het maakt dus ook niet uit of je familie en vrienden ervan houden. Je mag je heimelijke voorkeur voor schlagers gewoon uitleven tijdens deze meditatie 😉 Het beste is dat de muzieklijst zolang is als je wilt mediteren (Het is een ideale methode om je meditatietijd te verlengen!)

Als je de meditatie begint, zorg je dat niemand je kan storen. Ga op je lekkerste stoel zitten. Houd contact met de grond en zet je tong achter je boventanden. Adem diep in door je neus en ferm uit door je mond. Mocht je de neiging hebben om te gapen? Ga je gang! Dat is de bedoeling. Gapen ontspant. Herhaal deze ademhaling zo vaak als je fijn vindt, maar minimaal een keer of drie. Zet je muziek aan en ga er in op. Blijf diep ademen. Zo simpel kan het zijn!

Ik zou het leuk vinden als je laat weten hoe deze meditatie je bevalt. Laat hieronder een reactie achter!

 

 

 

Dit bericht is geplaatst in Stof tot mediteren, Technieken met de tags , , , , , , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *