Muziekmeditatie

 

Muziek kan je heel erg raken. Soms komen er tranen in je ogen bij het horen van dat ene liedje. Toen je huilde om je eerste uitgeraakte verkering. Jaren later kun je het nog steeds voelen. Snif!

Maar vandaag geen tranen, we gaan feestvieren. Maak een lijstje (die je kunt luisteren dus!) van muziek waar je je intens gelukkig door voelt. Dat kunnen zomerhits die je hoorde in die fantastische vakantie, de muziek die je luisterde tijdens huwelijksviering of gewoon je favoriete muziek. Als je er maar echt van houdt. Het maakt dus ook niet uit of je familie en vrienden ervan houden. Je mag je heimelijke voorkeur voor schlagers gewoon uitleven tijdens deze meditatie ? Het beste is dat de muzieklijst zolang is als je wilt mediteren (Het is de ideale methode om je meditatietijd te verlengen!)

Als je de meditatie begint, zorg je dat niemand je kan storen. Ga op je lekkerste stoel zitten. Houd contact met de grond en zet je tong achter je boventanden. Adem diep in door je neus en ferm uit door je mond. Mocht je de neiging hebben om te gapen? Ga je gang! Dat is de bedoeling. Gapen ontspant. Herhaal deze ademhaling zo vaak als je fijn vindt, maar minimaal een keer of drie. Zet je muziek aan en ga er in op. Blijf diep ademen. Blijf voelen. Blijf genieten. Zo simpel kan het zijn!

 

Over Diana

Rationem: praktijk voor energetische begeleiding. Je kunt oa terecht voor meditatiebegeleiding, droomanalyse, handleessessies en helende gesprekken.

Dit bericht is geplaatst in Technieken met de tags , , , , , , , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *